prof. dr. franklin hernández-castro

HfG WS 2015 | face mapping

this semester, winter semester, at hochschule für gestaltung schwäbisch gmünd, we made two changes in our traditional workshop. first at all, we began to work with javascript, we try to figure out if this more standard language (more standard than processing) can make all that processing make for us.

the second change is that we worked with only one object for all student groups, a big face. our idea is to make a experience in mapping in a human face.

in order to do that, we made a 3D face model with serial planes, you can find the original files here.

with this “face” 120 X 60 cm, the students made your experiences in topics like emotions, age, cultural tattoo, etc.

all projections are able to be controlled through a input device, in this case we use leap motion.

 

este semestre, de invierno, en la hochschule für gestaltung schwäbisch gmünd, hicimos dos cambios en nuestro curso. en primer lugar, empezamos a trabajar con javascript, intentamos averiguar si este lenguaje más estándar (más estándar que processing) puede hacer todo lo que processing hace por nosotros.

el segundo cambio es que trabajamos con un solo objeto para todos los grupos de estudiantes, un rostro grande. nuestra idea es hacer una experiencia en el mapeo en un rostro humano.

para ello, hicimos un modelo de cara en 3D con planos en serie, puedes encontrar los archivos originales aquí.

con este «rostro» de 120 X 60 cm, los alumnos realizaron sus experiencias en temas como emociones,  edad, tatuajes culturales, etc.

todas las proyecciones son capaces de ser controladas a través de un dispositivo de entrada, en este caso utilizamos el leap motion.